Skift af Sygesikringsgrupper
Vi gør venligst opmærksom på, at Hejmdal desværre ikke kan vejlede i refusionsspørgsmål, beregning af medicintilskud eller størrelsen på refusion, hvis du skifter til anden sygesikringsgruppe.
Det er forskelligt fra kommune til kommune, hvordan refusionen foregår og håndteres, så vi må henvise til, at man kontakter egen bopælskommune og får anvisninger. Du kan læse mere om sygesikring og sygesikringsgrupper på www.borger.dk, hvor du også kan skifte sygesikringsgruppe og få svar på generelle spørgsmål vedrørende refusioner.
Du kan kontakte Borgerservice i din bopælskommune, hvis du har spørgsmål til refusioner, skift af sygesikringsgruppe, til hvilke typer konsultationer, der dækkes, mv.
Vedr. refusion med gruppe 2 medlemskab
På Hejmdal Privathospital består et udrednings- eller behandlingsforløb af flere forskellige relevante behandlere. Den samlede pris på forløbene afspejler dette.
I forhold til refusion, som følge af gruppe 2 medlemskab, er det ikke alle ydelser i vores forløb, der ydes refusion for. Typisk er det kun speciallæger, der ydes refusion for, hvilket kun er en begrænset del af udredningen eller behandlingen på Hejmdal.
Hvis du har spørgsmål om evt. refusion for din konkrete behandling eller ønsker yderligere vejledning, skal du kontakte din bopælskommune.
Tilskud til behandling
Vi har ikke mulighed for at udstede en faktura før hele udredning eller behandling er afsluttet.
Vi kan oplyse, at der ikke er mulighed for at søge om refusion hos din kommune, før udredning/behandling er afsluttet. Du skal derfor være forberedt på, at du skal lægge ud for de forskellige dele af forløbet.
Når du modtager behandling på Hejmdal, betaler du i første omgang det fulde beløb for behandlingen. Du skal efterfølgende kontakte Borgerservice i din bopælskommune, der på baggrund af din faktura vurderer, hvor stor en andel af behandlingsprisen, du kan få refunderet.
|